Nyílthalmazok közt....a Földvári aszterizmusok.

 Bár ez a blog asztrofotózásom bemutatására hivatott, mégis inkább a vizualista-grafikus észlelési életmód felé vettem az irányt az évek során. (Nekem eleve az észlelt objektum rajzolása is külön élmény.)
 Ennek eredményeként, illetőleg az évekkel ezelőtt a meteorban olvasott "Alig ismert halmazok" Kernya János Gábor által írt cikksorozat hatására , magam is elkezdtem ezen égi formációk keresgélését. Mivel a Hold, és a kettőscsillagok észlelése után ezen kisebb csillaghalmazok észlelése számomra ami elérhető városi körülmények közt, és eleve érdekesnek találtam azt a tényt hogy van élet a Messiereken túl, így ebbe kezdtem bele. Izgalmasnak és érdekesnek hatott a sok különösen hangzó "Alessi", "Teutsch", "Monti", "Raymond", "LeDrew", "Dolidze", "Bica", "Chereul", "Streicher", "Pismis", "Pothier", "Lorenzin" és sorolhatnám milyen nevű formációk, halmazok léte.

 Készítettem egy nagyon egyszerű kinézetű weblapot,  ami összefoglalja a magyar amatőrcsillagászok aszterizmusait. (Mert bizony több amatőrcsillagász kollágának vannak ilyen jellegű észleletei) Az új oldal itt elérhető el:

Bruno Alessi Brazil asztrofizikus, a galaxisunkban található lehetséges -újonnan katalogizált- csillaghalmazok kutatója elfogadta, és listába vette az általam eleinte csak úgy gyűjtögetett DSS2 fotómozaikon keresgélt csillaghalmazokat. Alessinek nagyon sok könnyen megfigyelhető halmaza létezik,  a DeepSkyHunters Yahoo csoport vezetőjeként, nekem írt június 2-i emailjében köszönte, és örömét fejezte ki, hogy vannak még
halmazgyanús képződmények. Nagyon komoly megtiszteltetés ez számomra. Mivel a fentebb belinkelt oldalunkat is elküldtem Bruno Alessinek, így vélhetőleg róla fog értesülni a hazai lehetséges jövőben katalogizálásainkról.
Alessi 7.6-os verziójú, az általam katalogizált aszterizmusokat is tartalmazó BDCC lista innen letölthető:
https://www.dropbox.com/s/7aeugjcq37647s7/BDCC_7.6.txt?dl=0
A listában fellelhetőek a korábban Alessi által már elfogadott Sánta Gábor, és Kernya János Gábor által katalogizált aszterizmusok is. (Újonnan belekerültek a  Bedő, Cseh, Vastagh, Tóth,  aszterizmusok is.)



Néhány példa a hazai aszterizmusokra:


 Sánta 51






Kernya 19






Földvári 2






 Cseh 35

Megjegyzések