Holdkoszorú - irizálás 2017.12.30

Hála a Magyar Csillagászati Egyesület Szabadszemes rovat vezetőjének és a közösségi médiának, relatíve gyorsan értesülhettem erről a jelenségről, melyet fotón még soha nem próbáltam elkapni. Kis kompaktomat felkapva, azt fotóállványra csavarva igen gyorsan a helyszínen találtam magam. Eredetileg a közösségi teraszra szándékoztam felmenni, de inkább a lift előtti részen 'lőttem' a Holdat és udvarát, le ne késsek róla.






Eleinte semmit nem láttam a Hold éles korongja körül, de hamarosan megjelent néhány felleg foszlánya ÉNy-i irányból igen lomhán. Szerencsére 4-5 fotón sikerrel meg tudtam fogni a jelenséget, vöröses, kékes, zöldes íveivel, mely igen rövid ideg látszott - kb 15 másodperc -, és utána egy kegyetlen vastag felleg szó szerint megfojtotta Holdunk fényét. Örülök neki, első ilyen jellegű felvételeim Holdas irizációról.

 NIKON Coolpix S3300

f5.5 
ISO 400 
0.5sec


Megjegyzések