Teljes holdfogyatkozás 2019.01.21

A fél évvel ezelőtti, szinte országos kudarcként megélt Holdfogyatkozás méltó pótlása ez az esemény. Amikor kiértem a megfigyelőhelyemre a fogyatkozás már elkezdődött, nem sokkal voltunk a belépés után. Azonnal elkezdtem a fényképezést, illetve vele párhuzamosan egy kis monokulárban vizuálisan is figyeltem az eseményt. A totalitás egy igen sötét fogyatkozást hozott, a Danjon skálán 1, 1.5-re becsültem, színe teabarnához volt hasonlatos. (Az észlelés alatt messenger kapcsolatban voltam egy vecsési tagtárssal, aki szintén hasonló Danjon értékre becsülte a jelenséget) A kis monokulárban jól látszott a Hold északi részén egy kékes fénylés,  Nem tudtam horizontig követni az eseményeket, de így is hatalmas élmény volt.






























Fotóim adatai (Nikon Coolpix S3300)













Megjegyzések